You are here: Home » Culinar » Gustări rapide și sănătoase
Gustări rapide și sănătoase

Gustări rapide și sănătoase

Acum că au trecut sărbătorile și trebuie sau vrem să ne revenim, ne gândim la mâncare mai sănătoasă și mai ușoară – mai ales că, în sfârșit, a venit și primăvara! Eu simt că am renăscut!!!

 

Așadar, ce mâncăm atunci când suntem leșinați de foame și opțiunile sunt limitate?

Cea mai simplă soluție atunci când suntem prin oraș și ne trebuie ceva rapid este să intrăm în primul magazin și să cumpărăm … ce?

  • Fructe. Banane – de departe cel mai popular și apreciat fruct, în opinia mea, banana este ușor de mâncat! Nu trebuie spălată, nu trebuie curățată sau tăiată, etc. Fructele uscate sunt o opțiune la fel de bună, doar că acestea au și mai mulți carbohidrați, așa că trebuie consumate în cantități rezonabile. ”Dulciurile”  de acest tip sunt bune pentru că ne dau energie, însă odată ce spike-ul de insulină începe să dispară, este posibil să ne simțim și mai lipsiți de viață, ceea ce mă duce la opțiunea și mai bună:
  • Nuts and seeds. Nuci, fistic, alune, migdale, caju, semințe de floarea soarelui sau dovleac (fără coajă, desigur), etc. Acestea au un aport ridicat de grăsimi, ceea ce nu trebuie să vă sperie! Vin la pachet și cu proteine și oferă energie de o calitate superioară fructelor. Atâta timp cât nu mâncați jumătate de kilogram zilnic, nu trebuie să vă faceți prea multe griji că vă veți îngrășa. 🙂

  • Covrigei & co. Am căutat mult timp ceva care să fie cât de cât acceptabil, însemnând covrigei sărați care să nu conțină zahăr (da-da, ați citit bine) și dulciuri care să nu aibă margarină. Nucile și fructele sunt mai bune, dar dacă totuși vreți sau găsiți doar ceva procesat, eu recomand Covrigeii Casei de la Alka și Napolitanele Sly. Au un profil nutrițional decent, deși, din nou, în viața mea acestea există doar pentru cazuri extreme sau zile de excepție (nutrițională).

Dacă sunteți acasă și vă permiteți un răgaz pentru a prepara cât de cât ceva, am și aici opțiuni:

  • Mere cu unt de arahide. Simplu, gustos (mai ales pentru cei ca mine care nu prea agreează merele, și care a și pătimit din cauza lor). Rețeta, fiți atenți: se ia un măr, se spală și se feliază și se pune într-un bol pentru sosuri în care avem unt de arahide sau, de ce nu, tahini. Se pot combina și direct în gură (dacă nu vrem să facem food photography).
  • Smoothie. E plin la piață de verdețuri, așa că ce moment mai bun decât acesta pentru o gustare sănătoasă? Din păcate, eu nu mă pot bucura de așa minunăție pentru că nu am un blender potrivit, dar o să-mi cumpăr și o să-mi fac. Promit! Micronutrienții și fibrele sunt cele care mă încântă, nu neapărat gustul (deși, dacă îi bag niște ghimbir… ah!). A, da, și să nu uităm că e ceva ce se face și se consumă și se digeră repede. Deci … win win win.

  • Maki-burrito. Eu am mai făcut sushi/maki, dar mai mici în diametru și … le-am tăiat felii. Pentru cei mai leneși (adică tot eu) sau presați de timp, varianta burrito este excelentă. O găsiți mai jos în opțiunea vegană. Asta durează ceva mai mult, n-o să vă mint, dar poate fi preparată de cu seară pentru a doua zi. 😀 Filmulețul n-are nevoie de prea multe explicații, imaginile vorbesc de la sine.

  • Salată de năut/fasole. Ce poate fi mai simplu decât niște năut fiert peste care putem să aruncăm niște ceapă (verde), roșii, castraveți, pătrunjel, și orice vă mai poftește inima? Ce-mi place mie la năut este că pot să fierb o cantitate mai mare (pentru câteva zile) și să-l prepar în mai multe feluri astfel încât să nu mă plictisesc: salată, într-un wrap (aceeași compoziție, doar că învelită într-o lipie integrală și cu niște sosuri), copt la cuptor cu niște condimente (un snack delicios, în loc de popcorn la film, de ex), ca garnitură (în loc de cartofi), hummus, chifle (am aici rețetă) etc. Versatil, simplu! Recomand năut uscat pregătit în casă, dar în cazul în care nu aveți timp, merge și cel deja ”umflat”, la conservă.

  • Batoane proteice făcute în casă. Am și eu o rețetă pe blog (aici), dar se găsesc nenumărate variante pe internet. Ideea este că aceste dulciuri sunt mai bune decât cele din comerț, pline de zahăr și margarină (sub diverse denumiri). Dacă aveți timp, se face destul de repede și ține o săptămână la frigider. Poate și mai mult, fiindcă n-are lactate, dar n-a fost cazul la noi.

Ar mai fi multe de spus, dar acestea sunt câteva sugestii pentru cei care nu au chef să piardă vremea în bucătărie (adică tot eu, cea leneșă și complet nepasionată de gătit). De asemenea, acestea sunt opțiuni pentru zilele în care avem leftovers, niște năut sau fasole (conserve care au fost uitate prin cămară), etc. Cam atât. Sper ca acest articol să vă inspire și să vă ajute în momentele în care n-aveți pe ce să puneți mâna.

Foto (înafară de covrigei și napolitană): freepik.com

About anne

Inimă tânără, suflet bătrân.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll To Top