You are here: Home » Culinar » Baton proteic, într-o altă interpretare.
Baton proteic, într-o altă interpretare.

Baton proteic, într-o altă interpretare.

La cererea publicului, hai să notăm aici rețeta pentru batoane proteice. Eu le numesc așa, dar de fapt au și carbohidrați și grăsimi din belșug, așa că abordați situația cu moderație. Sunt o variantă mai sănătoasă a celor din comerț (a căror etichetă vă rog s-o citiți cu atenție), dar le recomand pentru zile cu activități intense, nu ca și ronțăială în fața micilor sau marilor ecrane. 😀

Ingrediente: 200 g curmale (fără sâmburi), 200 ml apă, 70 g fulgi cocos, 100 ml ulei cocos, 200 g hrișcă/ovăz crunchy, 160 g pudră proteică (4 cupe). Bonus, 2 linguri de cacao, și iese … o minune!!!

 

Mod de preparare: se pun la foc curmalele, într-o oală în care punem și puțină apă, ca să obținem o compoziție ca de dulceață. Când e gata oprim focul, iar peste adăugăm: pudra proteică (eu pun vreo 4 cupe, dar puteți să o săriți cu totul dacă nu doriți – doar că batoanele vor deveni în mare parte carbohidrați și grăsimi), apoi fulgii de cocos și fructele uscate. Lăsăm la urmă cerealele, fiindcă rolul lor este doar de a închega compoziția (deci punem cât cuprinde, cum ar veni, ca la făină). Se omogenizează – trebuie să fie relativ uscat/fărâmicios, dar totuși lipicios.

Se ”tapetează” cu folie alimentară o tavă de chec sau de care aveți, se toarnă compoziția și se învelește cu aceeași folie, astfel încât să o putem modela – să o compactăm sau să îi nivelăm partea de sus, etc, după preferințe. Se dă la frigider peste noapte, și se savurează cu moderație.

Eu am făcut diverse variante, inclusiv biluțe sau un ”baton” imens, cât un chec, cu tot cu ciocolată de casă fără zahăr. Se pot adăuga și nuci, alune, etc, doar că se vor modifica macronutrienții. Sunt gata repede și singurul inconvenient este că trebuie să stea la rece, deci nu pot fi luate în drumeții, de ex. Noi le devorăm înainte de sală, evident. Sper să vă placă! 😉

Informații nutriționale (aproximative, după calculul meu, la cantitățile de mai sus):

346 Calorii / 100 g

Proteine: 16,4

Grăsimi: 14,2

Crabohidrați: 36,3

 

About anne

Inimă tânără, suflet bătrân.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll To Top