You are here: Home » Perspectivă » Echilibru.
Echilibru.

Echilibru.

După ce am citit câteva cărți despre diete și nutriție, după ce am văzut multe documentare, reportaje și vloguri, am ajuns la o concluzie. De fapt, impulsul mi l-a dat o pagină de FB a unui tip care promovează stilul de viață low carb high fat + protein, adică un regim alimentar compus din carne, pește și ouă (pentru proteine), niște lactate (carbohidrați complecși și ceva proteine), legume (pentru fibre și o cantitate mică-mică de carbohidrați buni) și uleiuri sănătoase (din alune, migdale, etc ori de pește, de cocos, de măsline extra-virgin, etc). Fără cereale, fără zahăr (fără rafinat sunt de acord), fără nimic ce conține făină (de orice fel), fără alimente procesate sau semi-preparate etc (firesc, aș zice) și fără fructe. Nici un fel de fruct, niciodată.

Cu multe din principii din acestea sunt de acord, și cred că am trăi mai bine dacă am putea să ne limităm la alimente sănătoase, mai naturale, dar realitatea este că un regim foarte restrictiv nu e fezabil. Poți să mai faci o excepție vara și să mănânci o înghețată sau să bei o bere din când în când, atâta timp cât în rest ești ”cu mâinile curate”. Efectiv să nu mai guști niciodată nici măcar dintr-o banană sau o cireașă mi se pare absurd! Nerealizabil, pur și simplu.

 

***

Bonus. Făina nu este bună fiindcă cerealele în general nu sunt tocmai digerabile, acesta fiind și motivul pentru care s-a apucat lumea să dea la moară. Odată obținută pulberea aia fină, ea devine oarecum comestibilă, dar absorbția se face foarte repede ceea ce înseamnă un spike de insulină. În acest sens, varianta integrală pare a fi ceva mai puțin nocivă, dar nu cu mult. O idee ar fi ca, atunci când se poate, să folosiți fulgi de ovăz în loc (se pot face brioșe și biscuiți, am încercat eu). Aceștia sunt ceva mai sănătoși, deși nu pot înlocui făina peste tot.

***

De departe cel mai deranjat lucru la acest om și la vreo doi autori peste care am dat întâmplător este tonul. Se poziționează deasupra tuturor, susținând sus și tare că metoda lor e cea mai bună și că cei care procedează altfel sunt niște proști care vor vedea ei ce rău vor ajunge (mâncând fructe, de ex), cam așa cum amenințau călugării și preoții cu flăcările iadului prin Evul Mediu.

Adevărul este că avem nevoie de o gamă foarte largă de micronutrienți pe care nu îi găsim în totalitate doar în carne, câteva legume și uleiuri.

De exemplu, noi nu mai mâncăm zahăr, dar facem deserturi cu fructe uscate o dată la 2-3 săptămâni (care au și ele un fel de zahăr, deși nu rafinat). Chiar n-are nimic dacă mâncăm ceva dulce la o nuntă sau aniversare, atâta timp cât în rest ne ferim/păzim. O să-mi fac o tavă de sărățele o dată la o lună-două, dacă nu mai pot de poftă. Beau și un pahar de vin, că mai sărbătorim și noi una-alta. Totuși, sunt câteva lucruri la care am renunțat de tot, cum ar fi margarina și mezelurile, plus chestiile supra procesate sau cu ingrediente pe care nu le înțeleg. Etc.

Eu spun că am atins un oarecare echilibru. Ceea ce vă doresc și dumneavoastră. 🙂

foto

About anne

Inimă tânără, suflet bătrân.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll To Top