You are here: Home » Episoade » Am alergat și n-am murit. Hai că se poate!
Am alergat și n-am murit. Hai că se poate!

Am alergat și n-am murit. Hai că se poate!

Deși nu pare, postarea asta e tot odă pentru antrenamente cu greutăți. Sub acoperire.

Ieri am fost la alergat. Mă laud cu chestia asta fiindcă eu nu fac cardio, n-am simțit niciodată nici o atracție și la sală prestez la eliptică sau la bandă/înclinat (mers rapid) o dată pe lună sau ceva, doar pentru că e sănătos. Ar trebui s-o fac mai des, dar uite că mi-e lene. Totuși, ieri, am simțit o chemare. Bineînțeles că instinctul inițial a fost s-o ignor, m-au mai bătut gânduri de sărit coarda și mers cu rolele, dar le-am alungat cu măiestrie și talent. De data asta am vrut să mă testez pe mine, așa că am fost în parc și am tras două ture: prima de 3 km continuu, la care m-am descurcat admirabil pentru că nu am murit, nu mi-a căzut nici o bucată de plămân și nici nu m-am trântit pe marginea lacului leșinată, iar a doua să zicem de vreo 2 km, făcută mai lejer – deja nu mă mai interesa, reușisem și orice era peste mi s-a părut bonus.

Ideea la cardio, pentru mulți oameni (mă refer aici la cei care nu fac, dacă sunteți profesioniști circulați, circulați, n-aveți ce să vedeți aici), este să treacă de pragul ăla în care simt că nu mai pot. Eu am învățat asta la sală, prima oară când m-am suit cu teamă și emoție pe bicicleta eliptică: îmi propusesem 20 minute, acesta este minimum ca să înceapă arderea grăsimilor și ca să se considere a fi mișcare aerobică (după terminarea rezervelor de glucide din organism, proaspăt ingerate sau stocate în ficat sau mușchi, se trece la următoarea resursă*, simplu spus), și după 10 juram că o să-mi dau duhul și nici măcar n-am să mor arătând fabulos. Am insistat și după ce am depășit 15-20 minute, am tot continuat până pe la minutul 45-50, când deja mă plictisisem și nu mai avea rost. La alergat e mai greu, dar am aplicat același principiu și a fost super ok.

*  Aici am o mare dilemă – deși am găsit în cărți informația menționată mai sus, atunci când se termină rezerva și se trece la altceva, nu e întotdeauna grăsime. Dacă se face mișcare aerobă în care organismul are nevoie de resurse într-un termen scurt, câteodată se consumă țesutul muscular, pentru că din el se fabrică mai repede glucoză decât din țesutul adipos. Dacă se face o mișcare anaerobă, e mai probabil să se consume din țesutul adipos. Mă rog, dacă studiați mai în detaliu, veți vedea că sunt niște lucruri care se bat cap în cap și de asta eu nu prea sunt pro-cardio, fiindcă nu știu exact de unde ia organismul meu resurse și nu vreau să pierd din țesutul muscular. Bine, la cât fac, nu e cazul, dar zic așa! Pentru cei care doresc să slăbească, nu consider (nici eu, și nici mulți experți) că alergatul sau zumba sau altele asemenea sunt cea mai bună soluție. Dacă o faceți pentru sănătate, excelent! Dar pentru aspect fizic … meh. Asta e concluzia la care am ajuns din multele cărți pe care le-am citit pe tema asta, și din ce povestesc diverși oameni din domeniu.

Bonus, pentru femei mai ales: Oasele sunt vii, ele reacționează la ceea ce se întâmplă cu organismul. Da, știu, poate părea naiv ce zic, normal că sunt vii, ce-i cu știrea asta răsuflată? Ei bine, ideea este că ele reacționează și se adaptează la stimuli mecanici. Pe măsură ce avansează în vârstă, din motive care nu țin doar de alimentație, densitatea osoasă (mai mult la femei, dar și la bărbați) scade, iar antrenamentele cu greutăți pot aduce îmbunătățiri majore. Deci luați asta în considerare ca metodă de prevenire a osteoporozei.

Revenind la alergare… Nu-s vreo expertă, după cum ziceam, dar am vrut să vă povestesc experiența și, desigur, să mă laud că n-am murit. 😀 Deși ieri, la final, am zis că nu mai ies la asemenea activități, parcă totuși m-a prins microbul și mi-ar plăcea să fac asta mai des, pentru rezistență, anduranță, inimă+plămâni=love, un aspect general armonios, etc.

Se găsesc pe youtube niște filmulețe cu diverse tipuri de competiții :Bodybuilder vs. Calisthenics vs. Powerlifter vs. Weightlifter vs. Strongman vs. Street Workout vs. Powerbuilder.

Ia ghiciți care sunt cei care se descurcă cel mai bine! 🙂

foto: Pinterest

About anne

Inimă tânără, suflet bătrân.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll To Top