You are here: Home » Culinar » Ce mâncăm verde
Ce mâncăm verde

Ce mâncăm verde

Eu sunt mereu în căutare de idei și tare mă bucur de rețete simple și gustoase, mai ales când conțin legume verzi, care am înțeles că sunt cele mai bune. Așa că azi, cum am promis, vă prezint două chestii simple dar mega delicioase și sănătoase!

1. Hummus de mazăre. Sau ceva de genul.

Se ia o conservă de mazăre, se scurge și de blenduiește cu ulei (noi am pus de in) și tahini. Plus sare și piper.

Dacă nu mâncați pâine, recomand țelina apio (adică tulpinile de la țelină, pe românește) – pur și simplu luați câte un băț și folosiți-l pe post de lingură. Țelina apio are multă apă (ceea ce pentru mine e un plus) și vitamine, are un gust de … țelină, evident, dar plăcut! Pe mine una m-a surprins, chiar dacă am fost sceptică la început.

2. Agli, olio e … diverse.

O variație a rețetei clasice AOP. Într-o tigaie, în puțin ulei de măsline, adăugăm usturoi dat pe răzătoare și îl călim un minut (doar cât să iasă aroma din el), după care punem niște legume. Eu am încercat cu broccoli, conopidă și morcov, sau doar cu legume crucifere, ba chiar și cu două căpățâne de pak choi și ardei iute (în poză, mai jos).

Între timp fierbem niște paste (integrale, aș recomanda eu). La urmă amestecăm treburile astea între ele și punem parmezan din belșug. Nu am cuvinte să spun cât de bun a ieșit. Și rapid, desigur!

Pentru un plus de savoare și textură, câteodată facem un piure din 2 avocado și puțin ulei de in, pe care îl folosim în loc de sos (îl adăugăm pur și simplu la urmă, când amestecăm).

S-aveți poftă și sănătate! Pe curând!

P.S.: Poza de antet nu e verde, dar e mândria mea: prima noastră mămăligă, făcută aseară, pentru prima oară în casa asta, la ceaunelul cumpărat vara trecută. A ieșit bună, și-a mers de minune cu brânză cu smântână și ou poșat (vă povestesc aventura asta altă dată, a fost tare interesant!).

About anne

Inimă tânără, suflet bătrân.
Scroll To Top