You are here: Home » Cărți » Cum se calculează necesarul zilnic de calorii
Cum se calculează necesarul zilnic de calorii

Cum se calculează necesarul zilnic de calorii

Într-o carte care, de fapt, e un curs despre nutriție, am găsit formula!

De fapt, sunt două și ele sunt utile în calcularea numărului de calorii necesare pentru menținerea greutății curente. Îmi place că sunt personalizate, ca să nu luăm media de 2000 de pe ambalajele produselor alimentare. Eu, de exemplu, am nevoie de mai puțin de 1700 de calorii. Asta nu înseamnă că orice fel de calorie e bună – mâncarea sănătoasă e în continuare aceeași ca cea recomandată în general, însă acum avem și cantitatea totală. Despre proporții și procentaje pentru macronutrienți (carbohidrați, grăsimi și protenie) într-o altă postare.

Așadar! Necesarul de calorii (NC)

Pentru bărbați

NC = 662 − (9,53 × vârstă) + NAF × [(15,91 × greutate) + (539,6 × înălțime)]

Pentru femei

NC = 354 − (6,91 × vârstă) + NAF × [(9,36 × greutate) + (726 × înălțime)]

Vârsta în ani, logic, greutatea în kilograme și înălțimea în metri (adică metru virgulă ceva 😛 ).

Nivel activitate fizică (NAF) Bărbați Femei
Sedentar 1.00 1.00
Puțin activ 1.12 1.14
Activ 1.27 1.27
Foarte activ 1.54 1.45

Ca să ne înțelegem, ”sedentar” înseamnă un om care nu face nici un fel de mișcare (mersul pe jos de la mașină la birou nu se pune). Puțin activ e un om care merge cam 3-5 km pe zi (sau echivalentul în alt fel de mișcare susținută). Activ e un om care merge să zicem vreo 5-15 km pe zi. Foarte activ e un om care merge peste 15 km pe zi. Asta ca să aveți o idee.

Să luăm un caz aparte, ca să dăm și un exemplu. Bărbat, 30 de ani, 1,75m și 80 kg, care aleargă de două ori pe săptămână.

NC = 662 − (9,53 × 30) + 1,12 × [(15,91 × 80) + (539,6 × 1,75)]

Necesarul zilnic de calorii este 2248,92 calorii. Sau 2200. 🙂

Așadar, acum vă puteți calcula numărul de calorii necesare pentru menținerea greutății curente. Pentru a slăbi, se recomandă reducerea acestui număr, inițial cu 10% și apoi cu 20%, pentru o tranziție blândă pentru organism.

Sper să vă fie de folos și să faceți alegeri înțelepte. Pe curând!

În imaginea de mai jos avem 200 de calorii (inclusiv cantitatea, ca să vă faceți o idee). Rețineți că ceea ce scrie pe etichetele produselor alimentare la porție poate fi înșelător: verificați cât e porția! La unele produse e foarte simplu să mâncăm lejer câteva porții într-o gustare.

what-does-200-calories-look-like

foto

foto antet: weheartit.com

About anne

Inimă tânără, suflet bătrân.
Scroll To Top