You are here: Home » Perspectivă » Cum îmi menţin greutatea

Cum îmi menţin greutatea

Înainte de toate, aş vrea să precizez că ceea ce urmează să descriu a funcţionat pentru mine, şi asta parţial pentru că sunt binecuvântată genetic – după cum ar zice un nutriţionist 🙂 şi am un metabolism echilibrat. Greutatea mea oscilează rapid, însă acest lucru este în avantajul meu, fiindcă fiecare kilogram în plus poate fi dat jos, rapid. Şi invers. Asta dacă reacţionez la timp, evident. 😉

Câteva reguli generale pe care le respect, câteva concluzii la care am ajuns în urma experimentelor, câteva obiceiuri noi:

  • Înainte de toate, crezul meu personal: pot consuma aproape orice dimineaţa, pentru că organismul asimilează în mod rapid şi corect, şi practic nu se depune nimic nicăieri. Totuşi, există o condiţie: e de preferat să nu fie vorba de cantităţi uriaşe, pentru că procesul de digestie consumă din energie şi mă poate lăsa fără vlagă înainte să apuc să mă energizez. 🙂
  • Nu obişnuiesc să mănânc până nu mai pot, întotdeauna mai “las” nişte loc echivalent cu un desert; am descoperit în timpul unui regim că acest lucru e mai uşor dacă mâncarea nu este foarte condimentată (pare fadă doar la început, în timp aromele vor deveni mai puternice şi pot fi apreciate mai bine şi mai realist)
  • Porţiile sunt mici şi dese, uneori mănânc de vreo 6 ori în timpul unei zile (cu tot cu gustări).
  • Zahăr nu folosesc decât foarte rar (cum este cazul ciocolatei de casă sau a altor dulciuri pregătite de mine), şi atunci doar brun; în cafea pun miere sau o beau neagră, în ceai – nimic (încerc să beau o cană de ceai pe zi, dar nu pot să spun că sunt extrem de consecventă).

Dulciuri:

  • nu prea mă omor dupa ele, însa dacă mi se face poftă, ele nu vor fi un desert dupa masă, ci o gustare de sine stătătoare; nu le combin cu nimic, le mănânc pe stomacul gol şi apoi aştept vreo două ore până să mai mananc ceva; am Înţeles că nu toţi pot face asta, că uneori cauzează dureri de stomac sau cresc glicemia în mod brutal şi neplăcut, dar la mine pare ok aceasta metodă
  • pe cât posibil, le consum înainte de ora prânzului
  • în general: prăjituri, preferabil de casă, biscuiţi (sau turtă dulce) şi îngheţată; nu cumpăr bomboane, caramele, acadele, etc
  • ciocolată gust foarte rar, pentru că deşi primesc şi mereu am în casă, de cele mai multe ori uit de ea 😀

Fructe:

  • nu prea mă omor dupa ele, dar atunci când fac anumite concesii (kaki, pepene roşu, struguri) am grijă să nu le combin cu nimic in stomăcel 🙂

Prânzul şi cina:

  • se compun dintr-un singur fel de mâncare
  • ori o porţie generoasă (din punctul meu de vedere 😀 ) de ciorbă/borş/supă, cu smântână dacă e cazul, şi eventual pâine integrală sau de secară, ori orez integral cu tot felul de legume, ori ouă pregătite în diverse feluri (sunt o foarte bună sursă de proteine, şi sunt mai uşor de asimilat şi digerat decât carnea), ori carne – tot cu legume, dar în nici un caz cartofi; uneori pizza sau paste, porţii mici; important: în cazul meselor de tip “felul II” nu consum pâine
  • evit produsele de genul: salam, cârnaţi, tobă, etc.
  • pentru prăjit/călit, folosesc ulei din seminţe de struguri şi pentru salate ulei extra-virgin de măsline.

Gustări:

  • migdale coapte, nu prăjite (am încercat crude, dar nu prea mi-au placut), seminţe de floarea soarelui sau dovleac
  • grisine cu fibre/cereale integrale,
  • bruschette
  • legume (ardei gras, castraveţi, etc sau un amestec tip salată, dar fără ulei, oţet sau condimente).

Mişcare:

  • am încercat cardio o lună, la sala, dar nu mi-a placut :D; fitness refuz să fac, pentru că pun masa musculară repede şi nu e tocmai scopul meu (eu vreau să-mi menţin tonusul, nu să-mi definesc grupele musculare)
  • exerciţii cu un thigh-master de la Decathlon (ieftin, recomand)
  • gimnastică, de două ori pe săptămână (când îmi permite serviciul)
  • mers pe jos (des).
Evit:
  • alimentele foarte procesate
  • aromele artificiale in exces (dacă-mi iau chips-uri, de exemplu, le prefer pe cele cu sare, nu cu brânză)
  • nu cumpăr “delicatese” de la raionul lactate – acele budinci si “brânzici” cu gemuri şi alte chestii
P.S. : Bineînţeles că există excepţii: fast-food sau alte chestii care mustesc de E-uri (I have my guilty pleasures 😛 ) , însă cu o oarecare moderaţie şi suficient de rar cât să nu-mi afecteze seminficativ stilul de viaţă.

About anne

Inimă tânără, suflet bătrân.

11 comments

  1. Metabolismul e cel mai mare avantaj 🙂
    P.S. Merci pt SMS :-*

  2. Eu stau mult mai bine. Indiferent cat mananc sau ce mananc(niciodata nu am masurat portiile, nu m-am oprit de la nimic care mi-a facut cu ochiul), greutatea mea este aceeasi de vreo 10-12 ani.

    • Asa eram si eu (acum nu stiu daca mai sunt pentru ca am obiceiuri noi). Am auzit ca pe termen lung se schimba situatia, dar cred ca asta spun invidiosii. 🙂

  3. cu grija, dar nu dificil.

  4. Cred ca postarea ta s-ar fi putut chema si “Cum imi mentin sanatatea” 🙂 Eu zic mereu ca sanatatea e pe primul loc, si abia apoi greutatea. Ca exista si oameni slabi, dar cu probleme de sanatate, tocmai pentru ca baga in ei tot felul de prostii, fara sa tina cont de necesitatile organismului. Dar alimentatia pe care ai adoptat-o tu rezolva ambele probleme, si greutatea si sanatatea 😉

  5. Deja cand ai scos fructele din ecuatie, am renuntat sa mai citesc… 🙁

  6. Si eu muncesc acuma la a-mi construi obiceiuri sanatoase, asa ca bune ideile tale.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll To Top